Termeni și condiții generale
Dacă doriți să deveniți client sau utilizator activ al magazinului nostru online, vă rugăm să citiți cu atenție Termenii și condițiile generale. Ar trebui să utilizați serviciile noastre doar dacă sunteți de acord cu toate punctele prezentate aici și le considerați obligatorii pentru dumneavoastră.
Informațiile tehnice necesare pentru utilizarea site-ului web care nu sunt incluse în acești Termeni și condiții generale (TCG) sunt furnizate în alte notificări disponibile pe site-ul web. Dispozițiile acestor TCG, împreună cu notificările și alte informații disponibile pe site-ul web, trebuie interpretate împreună și în relație una cu cealaltă. În cazul unei discrepanțe între conținutul acestor TCG și notificările sau alte informații disponibile pe site-ul web, dispozițiile acestor TCG vor prevala.
1) Introducere
Aceste Termeni și condiții generale (denumite în continuare: TCG) stabilesc termenii și condițiile generale de utilizare a produselor și serviciilor disponibile pe site-ul web www.carteastelelor.ro („Site-ul”) de către persoane fizice („Utilizatori”). Prin înregistrare sau plasarea unei comenzi, Utilizatorul recunoaște și acceptă prevederile stabilite în acești TCG.
2) Furnizorul de servicii
Nume: Blanka Szörfi, Persoană Fizică Autorizată
Adresă înregistrată: Strada Rákóczi nr. 5, 2244 Úri, Ungaria
Adresă de corespondență: Strada Rákóczi nr. 5, 2244 Úri, Ungaria
Punct de lucru: Nu se aplică
Număr de înregistrare: 58729816
Cod fiscal: 48399267-2-33
Număr de TVA UE: HU48399267
Adresă de email: info@carteastelelor.ro
3) Legea aplicabilă și jurisdicția
Termenii și condițiile stabilite în acest acord, precum și orice dispute sau revendicări care decurg din sau în legătură cu acest acord, inclusiv formarea, valabilitatea, interpretarea, executarea, încălcarea sau încetarea acestuia, vor fi guvernate de și interpretate în conformitate cu legile Ungariei, fără a ține cont de principiile sale de conflict de legi.
Părțile sunt de acord că orice procedură legală legată de acest acord va fi supusă jurisdicției exclusive a instanțelor maghiare. Prin acceptarea acestor termeni, vă supuneți expres jurisdicției instanțelor maghiare și sunteți de acord că aceste instanțe oferă un forum convenabil și adecvat pentru soluționarea oricăror dispute care pot apărea între dumneavoastră și Furnizorul de servicii.
4) Activități de comerț prin corespondență
Prin intermediul Site-ului, Furnizorul de servicii desfășoară vânzarea cu amănuntul a bunurilor de consum și se ocupă cu comerțul prin corespondență și comerțul pe internet.
Ca distribuitor al produselor, Furnizorul de servicii este exonerat de răspunderea pentru orice daune legate de produse în temeiul Secțiunii 6:553 din Codul Civil Maghiar dacă producătorul este specificat.
Utilizatorii pot găsi bunurile de consum și alte produse disponibile pentru vânzare pe Site în secțiunile de meniuri corespunzătoare.
5) Produsele oferite
Furnizorul de servicii furnizează informații despre fiecare produs pe pagina sa respectivă de pe Site. Toate comunicările comerciale de pe Site trebuie interpretate în conjuncție cu dispozițiile acestor TCG.
Furnizorul de servicii livrează produse Utilizatorilor într-o stare adecvată pentru utilizarea lor intenționată. Furnizorul de servicii nu își asumă responsabilitatea pentru daunele rezultate din utilizarea necorespunzătoare a produselor.
6) Termeni de utilizare
6.1) Declarație de răspundere limitată privind conținutul astrologic
Furnizorul de servicii vinde și/sau oferă lecturi personalizate de horoscop (analize astrologice) pe Site, fie gratuit, fie contra cost, în formă fizică și/sau digitală. Aceste produse și servicii sunt create de Furnizorul de servicii în principal cu scopul de a distra Utilizatorii.
Informațiile conținute în aceste produse și servicii nu reflectă neapărat realitatea și nu ar trebui utilizate ca instrumente de diagnostic sau ca ghiduri pentru luarea deciziilor care schimbă viața. Deși astrologia are o importanță culturală semnificativă, nu este o știință, iar influența corpurilor cerești asupra indivizilor nu este dovedită științific. Prin urmare, orice referințe, explicații sau interpretări legate de semnele astrologice, casele, orbitele planetare sau alte fenomene astrologice conexe găsite în produsele sau serviciile Furnizorului de servicii trebuie înțelese strict ca divertisment. Utilizatorii sunt avertizați și informați că nu ar trebui să se bazeze pe produsele Furnizorului de servicii ca pe perspective științifice, factuale sau validate profesional.
Furnizorul de servicii nu oferă garanții cu privire la completitudinea, acuratețea, fiabilitatea, adecvarea sau disponibilitatea conținutului informațional al produselor vândute sau serviciilor furnizate – inclusiv tot conținutul textual, vizual și multimedia. Astfel, orice încredere acordată acestor informații este pe propriul risc al utilizatorului. Furnizorul de servicii nu va fi responsabil în niciun caz pentru pierderi sau daune materiale sau nemateriale, fie directe, indirecte, incidentale, consecutive sau de altă natură, care rezultă din sau au legătură cu utilizarea produselor, serviciilor sau informațiilor Furnizorului de servicii.
Utilizatorii trebuie să exercite o judecată solidă atunci când interpretează informațiile astrologice și nu ar trebui să le utilizeze ca bază principală pentru luarea deciziilor importante în viață. Orice acțiune, decizie sau alegere făcută pe baza conținutului furnizat de Furnizorul de servicii este exclusiv responsabilitatea utilizatorului. Recomandăm cu tărie Utilizatorilor să nu ia decizii bazate exclusiv pe informațiile astrologice furnizate de produsele sau serviciile Furnizorului de servicii. Pentru decizii critice în viață, recomandăm consultarea profesioniștilor instruiți în domeniile relevante, cum ar fi experții financiari, juridici, medicali sau psihologici. Astrologia nu poate înlocui niciodată sfaturile profesionale.
6.2) Informații despre conținutul pentru interpretările personalizate
Interpretările astrologice personalizate furnizate de Prestator pot conține conținut destinat adulților, inclusiv teme legate de relații, provocări personale, sexualitate și alte aspecte sensibile. Prin urmare, aceste interpretări nu sunt recomandate copiilor sub 14 ani. Se recomandă prudență la primirea acestora, iar părinții sau tutorii legali sunt responsabili pentru evaluarea adecvării acestor conținuturi pentru utilizatorii mai tineri.
6.3) Minori și Utilizatori cu capacitate juridică limitată
Pentru Utilizatorii cu vârsta sub 18 ani sau cei cu capacitate juridică limitată, înregistrarea și acceptarea comenzii necesită consimțământul și aprobarea reprezentantului lor legal sau tutorelui. Fără acest consimțământ, Furnizorul de servicii nu poate accepta comanda unui Utilizator minor sau incapabil juridic, iar orice astfel de comandă va fi ignorată, iar înregistrarea va fi ștearsă.
6.4) Responsabilitate
Furnizorul de servicii exclude orice răspundere pentru comportamentul Utilizatorilor. În plus, Furnizorul de servicii declară că Utilizatorul este pe deplin și singur responsabil pentru propriul său comportament.
Utilizatorul este obligat să se asigure că utilizarea site-ului nu încalcă direct sau indirect nicio lege sau nu încalcă drepturile terților.
Furnizorul de servicii are dreptul, dar nu și obligația, de a monitoriza conținutul (cum ar fi comentariile) puse la dispoziție de Utilizatori în timpul utilizării site-ului. Furnizorul de servicii este îndreptățit, dar nu și obligat, să caute semne de activitate ilegală în conținutul publicat. Furnizorul de servicii nu acceptă nicio responsabilitate pentru conținutul publicat.
6.5) Renunțare
Prin acceptarea acestor termeni, renunțați în mod irevocabil la orice și toate drepturile de a iniția sau participa la orice acțiune legală, inclusiv, dar fără a se limita la un proces, o acțiune colectivă sau orice altă procedură legală colectivă, împotriva Companiei, a afiliaților săi sau a oricăror părți legate. Această renunțare se aplică oricăror revendicări, dispute sau cauze de acțiune, fie cunoscute, fie necunoscute, care decurg din sau sunt legate de utilizarea produselor sau serviciilor Companiei. Sunteți de acord în plus că orice dispută va fi soluționată exclusiv prin arbitraj individual obligatoriu, așa cum este prevăzut în secțiunea de soluționare a litigiilor din acești termeni.
6.6) Drepturi de autor
Întregul site web și conținutul său (cum ar fi texte, imagini, grafice) sunt protejate prin drepturi de autor și este interzisă copierea, modificarea sau distribuirea acestora în scopuri comerciale.
7) Achiziționarea pe site
7.1) Procesul de comandă
7.1.1) Coșul de cumpărături
Site-ul oferă utilizatorilor o opțiune de comandă online. Produsul selectat poate fi adăugat în coșul de cumpărături făcând clic pe butonul „Adaugă în coș”. Utilizatorii pot revizui conținutul coșului lor accesând meniul „Coș”. Aici, ei pot modifica cantitatea produsului pe care doresc să îl comande sau pot elimina un articol din coș.
În meniul „Coș”, utilizatorii au dreptul să valorifice orice cupoane furnizate de Furnizorul de servicii introducând codul cuponului. Beneficiile și reducerile oferite de fiecare cupon pot fi găsite în comunicarea comercială furnizată la momentul emiterii cuponului. Ca regulă generală, reducerile oferite de cupoane nu pot fi combinate, și doar un singur cupon poate fi utilizat pe comandă, pe baza alegerii Utilizatorului.
Utilizatorii pot selecta, de asemenea, metoda de livrare preferată în meniul „Coș”. Furnizorul de servicii afișează costul total al fiecărei metode de livrare lângă aceasta. Informații suplimentare despre diferitele metode de livrare sunt furnizate în acești TCG.
7.1.2) Finalizarea comenzii
Utilizatorii pot continua procesul de achiziție făcând clic pe butonul „Finalizare comandă”. Site-ul nu oferă o opțiune de înregistrare; utilizatorilor li se permite doar să plaseze comenzi individuale.
În interfața de finalizare a comenzii, Utilizatorii trebuie să selecteze metoda de plată preferată și pot revizui toate informațiile introduse anterior, precum și produsele pe care doresc să le comande și cantitățile acestora. În caz de erori de introducere a datelor, Utilizatorii pot corecta informațiile introduse.
Dacă totul este corect, ei pot finaliza comanda făcând clic pe butonul „Plătește”. Vor primi o confirmare pe site și prin email. Dacă Utilizatorul observă orice informație incorectă după plasarea comenzii (de exemplu, în emailul de confirmare), trebuie să notifice prompt Furnizorul de servicii, dar nu mai târziu de 24 de ore.
7.2) Ofertă obligatorie și confirmare
Furnizorul de servicii va informa Utilizatorul în termen de 48 de ore despre primirea comenzii printr-un email de confirmare, care va fi trimis la adresa de email furnizată de Utilizator. Dacă Utilizatorul nu primește confirmarea în termen de 48 de ore, acesta este eliberat de obligația ofertei și nu este obligat să accepte produsele comandate.
Emailul de confirmare conține datele furnizate în timpul achiziției, detaliile comenzii, numele și prețul produselor comandate, metodele de plată și livrare alese, numărul comenzii și orice observații legate de comandă din partea Utilizatorului.
7.3) Formarea contractului
Plasarea unei comenzi este considerată un contract încheiat electronic, care este guvernat de prevederile Legii CVIII din 2001 privind Comerțul Electronic și Serviciile Societății Informaționale din Ungaria („Eker tv.”).
Contractul este supus Hotărârii Guvernului nr. 45/2014 (II.26.) privind regulile detaliate ale contractelor între consumatori și întreprinderi, și ia în considerare dispozițiile Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind drepturile consumatorilor.
Pe lângă emailul de confirmare trimis automat, Furnizorul de servicii va trimite un al doilea email (email de acceptare separat) în termen de alte 48 de ore, confirmând acceptarea ofertei Utilizatorului. Contractul se formează atunci când Utilizatorul primește acest email de acceptare separat din partea Furnizorului de servicii. În absența acestui al doilea email de acceptare, nu se formează niciun contract de achiziție între Furnizorul de servicii și Utilizator, iar Furnizorul de servicii nu este obligat să livreze produsele.
7.4) Înregistrarea contractului
Contractul încheiat prin intermediul site-ului web nu este considerat un contract scris, iar Furnizorul de servicii nu îl înregistrează și nici nu va fi accesibil ulterior. Furnizorul de servicii nu se supune niciunui cod de conduită.
7.5) Factura
Furnizorul de servicii emite o factură pentru vânzarea bunurilor, care este livrată la adresa de email furnizată de Utilizator în același timp cu expedierea produselor.
Furnizorul de servicii emite o factură unificată pentru comandă, și nu este posibilă împărțirea facturii; pentru acest scop trebuie plasată o comandă separată.
7.6) Plata
Site-ul web oferă Utilizatorilor următoarele metode de plată:
7.6.1) Plată cu cardul de credit
Cu plata prin card de credit, puteți plăti convenabil și în siguranță pentru produsele dumneavoastră. Plățile cu cardul de credit sunt procesate prin interfața securizată de plată Stripe.
Pe site-ul nostru web, puteți plăti cu următoarele tipuri de carduri:
- Visa Classic (în relief)
- MasterCard (în relief)
- American Express
În funcție de emitent, cardurile Visa Electron (neîn relief) și Maestro – pentru aceste carduri, emitentul determină dacă pot fi utilizate online. Dacă este permis, sistemul nostru le poate accepta.
Pentru informații detaliate privind procesul de plată cu cardul de credit, vă rugăm să consultați termenii și condițiile generale OTP Simple Pay.
7.6.2) Plata la livrare
Dacă doriți să achitați valoarea comenzii la primirea coletului, alegeți metoda de plată „Plata la livrare”. În acest caz, valoarea produsului/produselor comandate trebuie plătită personal angajatului serviciului de curierat la livrarea coletului.
Plata la livrare este procesată de partenerul de transport al Furnizorului de servicii, iar termenii și condițiile generale ale partenerului de transport se aplică.
8) Dreptul de retragere
8.1) Procedura de exercitare a dreptului de retragere
Conform Hotărârii Guvernului nr. 45/2014 (II.26.) privind regulile detaliate ale contractelor între consumatori și întreprinderi, Consumatorul are dreptul să se retragă dintr-un contract încheiat în afara spațiilor comerciale sau dintr-un contract încheiat la distanță într-un termen legal specificat, fără a oferi nicio justificare.
Conform prevederilor aplicabile din Codul Civil Maghiar, un consumator este definit ca orice persoană fizică care acționează în afara comerțului său, profesiei independente sau activității sale de afaceri. Furnizorul de servicii are dreptul să verifice, în orice moment, dacă Utilizatorul se califică drept consumator în legătură cu comanda în cauză atunci când Utilizatorul își exercită dreptul de retragere.
Consumatorul poate exercita dreptul de retragere fără justificare în termen de paisprezece (14) zile de la data primirii produsului – sau, în cazul mai multor produse, de la primirea ultimului produs livrat – de către Consumator sau de către o terță parte indicată de Consumator (alta decât transportatorul). Consumatorul poate, de asemenea, să exercite dreptul de retragere în perioada dintre încheierea contractului și primirea produsului.
Dacă Consumatorul dorește să își exercite dreptul de retragere, trebuie să trimită o declarație neechivocă privind intenția sa de retragere către Furnizorul de servicii în termenul menționat mai sus, folosind oricare dintre datele de contact furnizate în Secțiunea 2 a acestor TCG (de exemplu, prin poștă sau email). În acest scop, Consumatorul poate folosi și modelul de declarație de retragere inclus ca anexă la acești TCG.
Se consideră că Consumatorul și-a exercitat dreptul de retragere în termenul legal dacă trimite declarația de retragere către Furnizorul de servicii înainte de expirarea termenului menționat mai sus. În cazul unei retrageri scrise, retragerea se consideră exercitată în termenul legal dacă Consumatorul trimite declarația în acest sens în termen de 14 zile calendaristice (chiar și în a 14-a zi calendaristică) către Furnizorul de servicii. În cazul notificării prin poștă, Furnizorul de servicii va lua în considerare data expedierii; în cazul notificării prin email, ora trimiterii emailului este luată în considerare pentru calcularea termenului. Consumatorul ar trebui să trimită scrisoarea sa ca un articol recomandat pentru a furniza o dovadă credibilă a datei de expediere. Consumatorul poartă sarcina de a dovedi că și-a exercitat dreptul de retragere în conformitate cu cele de mai sus și cu dispozițiile legale relevante.
Furnizorul de servicii va confirma prompt primirea declarației de retragere a Consumatorului prin email.
În cazul retragerii, Consumatorul este obligat să returneze produsul comandat la adresa specificată în Secțiunea 2 a acestor TCG fără întârzieri nejustificate, dar nu mai târziu de 14 zile de la data notificării declarației sale de retragere. Termenul se consideră respectat dacă Consumatorul trimite (expediază sau predă curierului comandat de el) produsul înainte de expirarea termenului de 14 zile.
Costul direct al returnării produsului la adresa Furnizorului de servicii este suportat de Consumator. Furnizorul de servicii nu poate accepta pachete returnate cu plata la livrare. Dincolo de costul returnării produsului, Consumatorul nu suportă alte costuri în legătură cu retragerea.
Dacă Consumatorul se retrage din contract în conformitate cu dispozițiile legale, Furnizorul de servicii va returna prompt, dar nu mai târziu de 14 zile de la primirea declarației de retragere a Consumatorului sau de la luarea la cunoștință a retragerii, suma totală plătită de Consumator, inclusiv costurile suportate în legătură cu executarea contractului (de exemplu, costurile de transport). Aceasta exclude orice costuri suplimentare suportate deoarece Consumatorul a ales o metodă de livrare diferită de metoda standard cea mai ieftină oferită de Furnizorul de servicii. Furnizorul de servicii are dreptul de a reține rambursarea până când produsul este returnat sau până când Consumatorul a furnizat o dovadă credibilă că produsul a fost returnat: prima dintre cele două date fiind luată în considerare de Furnizorul de servicii.
Furnizorul de servicii va folosi aceeași metodă de plată pentru rambursare ca cea utilizată în tranzacția inițială, cu excepția cazului în care Consumatorul este de acord expres cu o altă metodă de plată; Consumatorul nu va suporta costuri suplimentare ca urmare a utilizării acestei metode de rambursare.
Consumatorul este responsabil doar pentru orice valoare diminuată a produsului dacă aceasta a rezultat din utilizarea produsului dincolo de ceea ce este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea acestuia.
8.2) Cazuri în care dreptul de retragere nu se aplică
Consumatorul nu are dreptul de retragere în următoarele cazuri:
- În cazul unui contract de prestări servicii, după executarea integrală a serviciului, dacă Furnizorul de servicii a început executarea cu acordul prealabil expres al Consumatorului și Consumatorul a recunoscut că își va pierde dreptul de retragere odată ce serviciul a fost complet executat.
- În cazul unui produs sau serviciu, al cărui preț sau tarif depinde de fluctuațiile pieței financiare care nu pot fi controlate de Furnizorul de servicii și care pot avea loc în perioada de retragere de 14 zile.
- În cazul unui produs neprefabricat care a fost produs pe baza instrucțiunilor Consumatorului sau la solicitarea explicită a Consumatorului, sau în cazul unui produs care este clar personalizat pentru Utilizator, inclusiv produsul nostru Cartea Stelelor.
- În cazul unui produs perisabil sau al unui produs cu termen de valabilitate scurt.
- În cazul unui produs sigilat care, din motive de protecție a sănătății sau de igienă, nu poate fi returnat după ce a fost desigilat după livrare.
- În cazul unui produs care, prin natura sa, este inseparabil amestecat cu alte produse după livrare.
- În cazul unei băuturi alcoolice, a cărei valoare efectivă depinde de fluctuațiile pieței care nu pot fi controlate de Furnizorul de servicii, și al cărei preț a fost convenit de părți la momentul încheierii contractului de vânzare, dar a cărei executare are loc doar după a 30-a zi de la încheierea contractului.
- În cazul unui contract în care Furnizorul de servicii vizitează Utilizatorul la solicitarea expresă a Consumatorului pentru a efectua lucrări urgente de reparație sau întreținere.
- În cazul unui produs audio sau video sigilat sau al unei copii de software de calculator, în care Consumatorul a desigilat produsul după livrare.
- În cazul ziarelor, publicațiilor periodice sau revistelor, cu excepția contractelor de abonament.
- În cazul contractelor încheiate la o licitație publică.
- În cazul contractelor pentru servicii de cazare, servicii de transport, servicii de închiriere de mașini, servicii de catering sau servicii legate de activități de agrement, dacă contractul prevede o anumită dată sau perioadă de execuție.
- În cazul conținutului digital care nu este furnizat pe un suport material, dacă Furnizorul de servicii a început execuția cu acordul prealabil expres al Consumatorului și Consumatorul a recunoscut că își va pierde dreptul de retragere odată ce execuția a început.
Dreptul de retragere nu se aplică Utilizatorului în cazul unui produs neprefabricat realizat conform instrucțiunilor consumatorului sau la cererea expresă a acestuia, sau în cazul unui produs care este clar personalizat pentru consumator. În magazinul nostru online, acest lucru se aplică în prezent produsului Cartea Stelelor. Utilizatorul are posibilitatea de a revizui produsul final în magazinul online înainte de a finaliza comanda. Prin aprobarea și plasarea comenzii, Utilizatorul este de acord cu obligația de a accepta produsul personalizat.
9) Garanție
9.1) Garanție legală
În cazul unei execuții defectuoase din partea Furnizorului de servicii, Utilizatorul poate invoca o cerere de garanție legală împotriva afacerii, în conformitate cu prevederile Legii V din 2013 privind Codul Civil Maghiar.
În cazul unui contract de consum, un Utilizator care se califică drept Consumator poate să își exercite drepturile de garanție în termen de doi ani de la data primirii produsului pentru o execuție defectuoasă. După expirarea termenului de doi ani, Utilizatorul nu mai poate exercita drepturile sale de garanție legală. Dacă contractul dintre consumator și afacere privește un articol uzat, termenul de prescripție este de un an.
În cazul unui contract care nu este încheiat cu un Consumator, Utilizatorul poate să își exercite drepturile de garanție în termen de un an de la data primirii produsului.
Utilizatorul poate alege dintre următoarele drepturi de garanție legală:
- Poate solicita repararea sau înlocuirea, cu excepția cazului în care remediul ales de Cumpărător este imposibil sau ar implica costuri suplimentare disproporționate pentru afacere în comparație cu alt remediu.
- Dacă repararea sau înlocuirea nu a fost solicitată sau nu a putut fi solicitată de Utilizator (pentru că Furnizorul de servicii nu a acceptat-o sau nu a putut-o îndeplini corespunzător), Utilizatorul poate solicita o reducere proporțională a contravalorii sau poate repara defectul singur sau poate solicita reparația de către o terță parte pe cheltuiala afacerii sau, în ultimă instanță, poate să se retragă din contract. Nu există drept de retragere pentru defecte minore.
Utilizatorul poate trece de la dreptul de garanție legală ales la altul, dar costul trecerii trebuie suportat de Utilizator, cu excepția cazului în care aceasta a fost justificată sau Furnizorul de servicii a oferit un motiv pentru aceasta.
Utilizatorul trebuie să raporteze defectul fără întârziere după descoperirea acestuia. Un defect raportat de Consumator fără întârziere va fi considerat raportat la timp dacă este raportat în termen de două (2) luni de la descoperire. Utilizatorul este responsabil pentru orice daune rezultate din întârzierea raportării defectului.
Utilizatorul poate invoca cererea de garanție legală direct împotriva afacerii.
În cazul unui defect recunoscut de Consumator în termen de șase luni de la execuție (livrare sau primire), se presupune că defectul a existat la momentul execuției, cu excepția cazului în care această presupunere este incompatibilă cu natura defectului sau natura produsului. Furnizorul de servicii poate fi eliberat de garanție doar dacă infirmă această presupunere, adică demonstrează că defectul produsului a apărut după ce a fost predat Utilizatorului. Pe baza acestui fapt, Furnizorul de servicii nu este obligat să accepte reclamația Utilizatorului dacă poate dovedi în mod corespunzător că defectul a fost cauzat de utilizarea necorespunzătoare a produsului. Cu toate acestea, după șase luni de la execuție, sarcina probei se schimbă, ceea ce înseamnă că, în caz de dispută, Consumatorul trebuie să dovedească că defectul a existat la momentul execuției.
9.2) Garanție pentru produs
O garanție pentru produs apare doar în cazul defectelor bunurilor mobile (produse). În acest caz, Utilizatorul care se califică drept Consumator poate alege să își exercite drepturile în conformitate cu Secțiunea 8.1 sau să invoce o cerere de garanție pentru produs.
Ca cerere de garanție pentru produs, Utilizatorul poate solicita doar repararea sau înlocuirea produsului defect.
Un produs este considerat defect dacă nu îndeplinește cerințele de calitate în vigoare la momentul comercializării sau dacă nu deține caracteristicile descrise de producător.
Utilizatorul poate să își exercite cererea de garanție pentru produs în termen de doi (2) ani de la plasarea produsului pe piață de către producător. După această perioadă, acest drept este pierdut.
Utilizatorul poate să își exercite cererea de garanție pentru produs doar împotriva producătorului sau distribuitorului bunurilor mobile.
Utilizatorul trebuie să dovedească defectul produsului atunci când invocă o cerere de garanție pentru produs.
Producătorul (distribuitorul) este eliberat de obligația sa de garanție pentru produs doar dacă poate dovedi că:
- Produsul nu a fost fabricat sau comercializat în cursul activității sale comerciale, sau
- Defectul nu a fost detectabil pe baza stadiului cunoștințelor științifice și tehnice la momentul plasării pe piață, sau
- Defectul produsului a rezultat din aplicarea unei legislații sau a unei cerințe de reglementare obligatorii.
Producătorul (distribuitorul) trebuie să dovedească unul dintre aceste motive pentru a fi eliberat de obligația sa de garanție pentru produs.
Utilizatorul nu poate invoca simultan cereri de garanție legală și garanție pentru produs pentru același defect. Cu toate acestea, în cazul invocării cu succes a unei cereri de garanție pentru produs, Utilizatorul poate să își exercite cererea de garanție legală pentru produsul înlocuit sau partea reparată împotriva producătorului.
9.3) Garanție comercială
În ceea ce privește garanțiile obligatorii pentru anumite bunuri de consum durabile, se aplică prevederile Hotărârii Guvernului nr. 151/2003 (IX. 22.) privind garanțiile obligatorii pentru anumite bunuri de consum durabile. Domeniul de aplicare (subiect) al decretului se aplică doar produselor noi vândute în cadrul unui contract de consum încheiat pe teritoriul Ungariei și enumerate în anexa la decret.
Pentru produsele supuse unei obligații de garanție, Furnizorul de servicii va furniza Consumatorului un certificat de garanție.
Garanția obligatorie pentru bunurile de consum durabile enumerate în anexa la hotărârea guvernamentală poate varia între 1 și 3 ani, în funcție de prețul de achiziție al produsului, data de început fiind data livrării produsului către Consumator sau, dacă instalarea este efectuată de Furnizorul de servicii sau de agentul acestuia, data instalării.
Afacerea este eliberată de obligația sa de garanție doar dacă dovedește că defectul a apărut după execuție.
Pentru același defect, Utilizatorul nu poate invoca simultan o cerere de garanție legală și o cerere de garanție comercială sau o cerere de garanție pentru produs și o cerere de garanție comercială. În caz contrar, Utilizatorul este îndreptățit să își exercite drepturile care decurg din garanție, independent de drepturile specificate în Secțiunile 8.1 și 8.2.
9.4) Exercitarea cererilor de garanție și de garanție comercială
Utilizatorul poate să își exercite cererile de garanție la următoarele date de contact:
- Nume: Blanka Szörfi, Persoană Fizică Autorizată
- Email: info@carteastelelor.ro
9.5) Garanția de satisfacție
În cadrul garanției noastre de satisfacție, oferim o garanție de returnare a banilor în termen de 7 zile pentru produsul nostru intitulat „Cartea Stelelor”, fără a fi necesară nicio justificare. Dacă doriți să utilizați această garanție, costul returnării produsului este suportat de cumpărător. Rambursarea prețului produsului va fi procesată în termen de 30 de zile calendaristice de la returnarea produsului. Pentru a invoca garanția noastră de satisfacție, vă rugăm să ne contactați la următoarea adresă:
- Nume: Blanka Szörfi, Persoană Fizică Autorizată
- Email: info@carteastelelor.ro
10) Căi de atac legale
10.1) Locul, timpul și metoda de gestionare a reclamațiilor
Utilizatorul poate depune reclamații referitoare la produs sau la activitățile Furnizorului de servicii la următoarele date de contact:
- Nume: Blanka Szörfi, Persoană Fizică Autorizată
- Adresă de corespondență: Strada Rákóczi nr. 5, 2244 Úri, Ungaria
- Email: info@carteastelelor.ro
Furnizorul de servicii va soluționa orice reclamație verbală imediat, dacă acest lucru este posibil. Dacă soluționarea imediată a reclamației verbale nu este posibilă din cauza naturii reclamației sau dacă Utilizatorul nu este de acord cu soluționarea reclamației, Furnizorul de servicii va înregistra reclamația într-un raport, care va fi păstrat timp de cinci ani, împreună cu răspunsul substanțial la reclamație.
O copie a raportului va fi înmânată Utilizatorului în cazul unei reclamații verbale făcute personal (la sediul afacerii). Dacă acest lucru nu este posibil, Furnizorul de servicii va urma regulile aplicabile reclamațiilor scrise, așa cum sunt detaliate mai jos.
În cazul unei reclamații verbale făcute prin telefon sau alt serviciu de comunicație electronică, Furnizorul de servicii va trimite o copie a raportului Utilizatorului în același timp cu răspunsul substanțial.
În toate celelalte cazuri, Furnizorul de servicii va urma regulile aplicabile reclamațiilor scrise.
Furnizorul de servicii atribuie un identificator unic reclamațiilor înregistrate prin telefon sau alte dispozitive de comunicație, simplificând astfel recuperarea reclamației la un moment ulterior.
Furnizorul de servicii va furniza un răspuns substanțial la reclamația scrisă în termen de 30 de zile. Conform acestui acord, această acțiune înseamnă postarea răspunsului.
Dacă reclamația este respinsă, Furnizorul de servicii va informa Utilizatorul despre motivele respingerii.
10.2) Alte căi de atac legale
Dacă disputa dintre Furnizorul de servicii și Utilizator nu este rezolvată în timpul negocierilor cu Furnizorul de servicii, Utilizatorul are la dispoziție următoarele căi de atac legale:
- Depunerea unei reclamații la autoritățile de protecție a consumatorilor. Responsabilitățile de protecție a consumatorilor, inclusiv investigarea reclamațiilor consumatorilor, sunt gestionate de birourile districtuale ale birourilor guvernamentale relevante. Consumatorii pot selecta biroul districtual corespunzător prin următorul link, care conține, de asemenea, toate informațiile de contact ale biroului relevant: https://www.kormanyhivatal.hu/hu Consumatorul poate depune, de asemenea, reclamația sa electronic la: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/panasz
- Soluționarea online a litigiilor în cadrul Uniunii Europene. În conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 al Parlamentului European și al Consiliului privind soluționarea online a litigiilor în materie de consum, Comisia a înființat o platformă de soluționare online a litigiilor, care poate fi utilizată de consumatori din orice stat membru pentru a depune plângeri. Platforma înființată de Comisie este accesibilă la: http://ec.europa.eu/odr
11) Alte dispoziții
11.1) Clauza de separabilitate
Dacă orice prevedere sau parte din acești Termeni și condiții generale (TCG) este considerată a fi invalidă, ilegală sau inaplicabilă de către o instanță competentă, această prevedere va fi considerată modificată în măsura minimă necesară pentru a o face valabilă, legală și aplicabilă. Dacă o astfel de modificare nu este posibilă, prevederea sau partea relevantă va fi considerată separată de acești TCG, iar valabilitatea, legalitatea și aplicabilitatea dispozițiilor rămase ale acestor TCG nu vor fi afectate sau diminuate în niciun fel. Dispozițiile rămase vor continua să fie pe deplin efective și aplicabile.
11.2) Modificarea TCG și a prețurilor
Furnizorul de servicii poate modifica acești TCG, prețurile produselor vândute pe site-ul web și alte prețuri afișate în orice moment, fără efect retroactiv. Modificările vor intra în vigoare la publicarea pe site-ul web și se vor aplica tranzacțiilor următoare datei intrării în vigoare.
11.3) Limitări tehnice
Achiziționarea pe site-ul web presupune că Utilizatorul este conștient de și acceptă posibilitățile și limitările internetului, în special în ceea ce privește performanța tehnică și potențialele erori. Furnizorul de servicii nu este responsabil pentru nicio defecțiune operațională a rețelei internet care împiedică funcționarea site-ului web și procesul de achiziție.
11.4) Declarație
Acest site web nu este afiliat, asociat sau în colaborare cu Meta Platforms, Inc. (anterior Facebook, Inc.) sau Google LLC sau cu filialele acestora. Numele „Meta” și „Google” care pot apărea pe acest site web sunt folosite exclusiv pentru a identifica și descrie servicii, produse sau entități conexe.
Data intrării în vigoare a acestor Termeni și condiții generale: 1 august 2024.
Anexă
Model de declarație de retragere/anulare
(Completează și returnează acest formular doar dacă dorești să te retragi din contract.)
Către: *
Declar prin prezenta că îmi exercit dreptul de retragere/anulare în ceea ce privește vânzarea următorului/următoarelor produs(e) sau furnizarea următorului/următoarelor serviciu(i): *
Data încheierii contractului/data primirii: *
Numele consumatorului/consumatorilor:
Adresa consumatorului/consumatorilor:
Semnătura consumatorului/consumatorilor: (doar dacă acest formular este depus pe hârtie)
Data: